In your cart

No products in the basket.

0
In your cart

No products in the basket.

0

// PEOPLE

A real gastronomic workshop continuously evolving

PEOPLE

A real gastronomic workshop
continuously evolving

/ PEOPLE / Chef

Executive Chef

Andrea Mattei, born in Versilia, returns to his homeland for a new and exciting challenge, after a more than twenty years journey through collaborations with the most renowned interpreters of the great classic world cuisine and training experiences in Northern Europe and Asia; starting from La Magnolia of the Hotel Byron in Forte dei Marmi, arriving in Paris with Angelo Paracucchi first and then Alain Ducasse, passing through Florence at the Enoteca Pinchiorri, through Imola at Valentino Marcattilii’s San Domenico and then, after these precious experiences, returning at La Magnolia where as chef-executive he was awarded his first Michelin star in 2011.

In 2015 he was in charge of the Meo Modo in Borgo San Pietro di Chiusdino in the Sienese area, where he got his second Michelin star and now this new adventure as executive chef at the Bistrot, where he has the opportunity to pursue his path based on a strong territorial identity and on a personal approach to the kitchen.

Read more

/ PEOPLE / The Kitchen

The Kitchen

La brigata del Bistrot è un gruppo affiatato, giovane e fortemente motivato: 20 tra ragazzi e ragazze, di età compresa tra i 20 e i 40 anni guidati dal sous Chef Luca del Padrone. Tutti sono coinvolti dall’executive chef, all’interno delle proprie competenze, nella realizzazione delle ricette; alcuni di loro sono con Andrea Mattei da anni e collaborano attivamente ai momenti di ricerca e di creazione.

Read more

/ PEOPLE / The Hall

The Hall

La capacità di saper fare accoglienza e garantire un eccellente servizio sono sempre stati aspetti fondamentali dei nostri ristoranti, sin dai tempi in cui lo storico ristorante di famiglia era una semplice mescita di vini. Roberta Ciriolo e Pasquale Cagnazzo sono i Maître di sala. Attenti e raffinati negli anni hanno fatto loro un modo gentile e affettuoso di accogliere amici e clienti, dirigendo come un direttore d’orchestra tutto il team nel ricevere e salutare i clienti, nel comprendere le reali necessità di ognuno e soprattutto nel far rispettare i tempi e coordinare la comunicazione tra il personale in cucina e in sala, con la consapevolezza del fatto che se i servizi sono eccellenti è merito dell’impegno e della professionalità di tutta la squadra.

/ PEOPLE / The cellar

The cellar

As essential as wine, is the cellar, a magical place repository of infinite stories and secrets: every single bottle has a territory to describe, a tradition to hand down and the passions of a man to reveal.

Nella cantina sotterranea di 80 metri quadrati la temperatura si mantiene pressoché costante tra estate e inverno con una media di 15-16C° e un tasso di umidità tra il 60-70% vi sono conservate circa 10.000 bottiglie di vino di oltre 1900 etichette, affidate e selezionate sapientemente dal somelier Nicola Musetti.

Read more